Direktlänk till inlägg 12 september 2012

knarksminkad fågelsång

Av somlivet - 12 september 2012 23:56

Jäkla bergochdalbana. Idag mår man toppen. Behöver nog bara komma ut och vara bland folk för att jag ska slå om till himlaläge. Känns skönt. Fick prata med le beste friendo också och allt ordnar sig tror jag. Eller så är det bara jag som känner ett behov av att prata om saker som egentligen inte behövs manglas om. Det hela bottnar nog i att jämför mig för mycket med henne, hon som nästan är perfekt. Det måste jag sluta med. Jag måste hitta ett eget värde. Men det är svårt när jag betygsätter mig själv i allt. Illa. Måste sluta med det också. *glad min med hjälp av fingrar*


Jättehärlig lunch med Kaptenen, Ida och Flygande Holländaren. Åh vad glad jag blev. Jag måste duscha, byta om och sminka mig mer ofta så blir jag automatiskt piggare. Det är som om sminket innehåller knark, uppåttjack. woho..? Tuggade sallad som om det vore gott. Och salladen gick på det! Den hoppade ner i magen och gosade runt med kaffet. Det konstlade fågelkvittret i rummet svingade in mig än längre i fluffdjungeln. De där låtsasfåglarna hade nog också sminkat sig idag för jag har aldrig hört fåglar skrika så där intensivt. Intensiv kärlek till kajalen kanske? Vad vet jag


Sen direkt till le beste friendo för att be om ursäkt för att jag kan bli ett lokomotiv utan bromsar som inte behöver en räls för att köra över folk. Ett självständigt tåg på ett dåligt vis. Tror den godtogs. Osäker. Men jag fick ännu mer kaffe och tillsammans med gossalladen och knarksminket utgjorde de en supertrio som tog över den tråkiga världen och gav den ett leende utan fingrar. Jag tycker om dig fantastiskt mycket le beste friendo. Jag måste bara ha en klar dag utan onda schitzomoln för att inse det. Och du är *superlativ x2* bra på att blåsa bort dem.


Kärlek

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av somlivet - 31 oktober 2015 00:20

Älskade människa. Lappen du lämnat bakom fotot innan vi åkte till Egypten satt kvar när jag rotade runt bland gamla saker, och här är du igen. Jag hade glömt bort bloggen som en gång var din enda ventilering. Efter år av självhat, bottenlöst fallan...

Av somlivet - 23 september 2012 01:29

Om alla bara står stilla en sekund så kan jag börja reda ut det här! Snälla?  Den där lilla skarpa saken ser extremt mysig ut i jämförelse med kaoset som råder inuti. Det river med wolverine-klor. Efter att besökt studieyrkesvägledaren kändes allt ...

Av somlivet - 9 september 2012 01:27

Jag vet inte om jag blivit mer elak, oberäknerlig och jävlig allteftersom världen öppnar sig framför mina ögon eller om jag alltid varit såhär hemsk och jag bara inte föstått det. Ni vet när man går runt och är så glad så att det lika gärna skulle ku...

Av somlivet - 21 augusti 2012 00:14

Panikångest - för vaddå? Ingenting och allting samtidigt. För det jag inte har, aldrig kommer att få, har och alltid kommer bära med mig. Livet är över innan det ens har börjat med min pissiga inställning. Hade allt gått som jag velat hade jag nyss g...

Av somlivet - 12 augusti 2012 16:34

Inte ens det ständigt stjärnklara taket kunde skydda mot människans obarmhärtiga skepnadsbyten. De smet in mellan stockspringorna, över det nytjärade golvet som lovat att det skulle hålla dess disiga andedräkt borta och in till mig. In till det mig s...

Presentation


För att skriva i en blogg som folk läser suger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards