Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

NU ÄR DET KAOS PÅ TRONEN

Av somlivet - 10 augusti 2012 23:33

Var på dejt med kille jag träffat på en kompis fest. Det blev nått blinddejtsliknande eftersom vi aldrig setts innan. Som tur var (eller inte) var han mer nervös än mig. JÄTTENERVÖS. Svårt att tro eftersom han vanligtvis är metalhead och ska vara tuffare än en sten, men så var det, sanna mina ord. Trodde nästan att han hade något förstadium till parkinsons men ville såklart inte nämna problem man inte kan göra något åt, men nej, icke, det var nervositetsmonstret som slog till. Gick till mitt favoritcafé och hade drömmen i huvudet där allt var klappat och klart, kärlek och hålla hand, rosa moln, regnbågar, enhörningar och tre ton choklad till mig utan viktuppgång. Men nej igen, Lite För Klänging Hjärna slog till igen och ljög.

Han var genomsnäll men för lätt att köra över, jag VILL inte köra över någon, men jag gör det ändå om man blir för mesig. Ödesdejt nr 2 på måndag där gillandet avgörs. Fan också för min jäkla översittarhjärna! JAG VILL OCKSÅ HÅLLA HAND MED NÅGON!


Pinsam facebook-chat exakt just nu med kille nr 2 där jag är mer pinsam än någonsin. Det här kan toppa när jag var 5 och bajsade framför en kompis pappa på stranden. För den som inte bryr sig kan jag säga att det är jätteilla. Skäms. hur inleder man en konversation med fina killar? UPPLYS MIG NÅGON FÖR NU HAR HAN SLUTAT SKRIVA

Fanatisk feminist in i minsta cell i slutet av min kropp, men jag KAN inte inleda samtal med killar själv. Det går inte. Och den här killen kan jag verkligen tänka mig att gå ut med. Fan också.


Samtidigt pågår en kupp i min umgängeskrets där en wannabe-star wars-fjolla försöker utmana min post på 3-åriga tronen. Bring it. För tydligen är jag ett hot om den platsen (jag inte ens visste att jag hade) som min vän beskrev att jag innehar med orden: "Varje gång du sätter dig vid bordet (en samlingsplats) flyttas allt ljus till dig, och det tål hon inte." Är numer utfryst i ett försök att ta över makten och kan berätta den historien imorgon. fun stuff. Blev lite extramärken innan jag kom på att jag är starkare än så nu. Erkänner för Dig imorgon.

Vad är det med kärrigar?

Som en 33åring vän en gång sa: "du ska bara vara dig själv så kommer du se att alla vill vara som du"

AMEN

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av somlivet - 31 oktober 2015 00:20

Älskade människa. Lappen du lämnat bakom fotot innan vi åkte till Egypten satt kvar när jag rotade runt bland gamla saker, och här är du igen. Jag hade glömt bort bloggen som en gång var din enda ventilering. Efter år av självhat, bottenlöst fallan...

Av somlivet - 23 september 2012 01:29

Om alla bara står stilla en sekund så kan jag börja reda ut det här! Snälla?  Den där lilla skarpa saken ser extremt mysig ut i jämförelse med kaoset som råder inuti. Det river med wolverine-klor. Efter att besökt studieyrkesvägledaren kändes allt ...

Av somlivet - 12 september 2012 23:56

Jäkla bergochdalbana. Idag mår man toppen. Behöver nog bara komma ut och vara bland folk för att jag ska slå om till himlaläge. Känns skönt. Fick prata med le beste friendo också och allt ordnar sig tror jag. Eller så är det bara jag som känner ett b...

Av somlivet - 9 september 2012 01:27

Jag vet inte om jag blivit mer elak, oberäknerlig och jävlig allteftersom världen öppnar sig framför mina ögon eller om jag alltid varit såhär hemsk och jag bara inte föstått det. Ni vet när man går runt och är så glad så att det lika gärna skulle ku...

Av somlivet - 21 augusti 2012 00:14

Panikångest - för vaddå? Ingenting och allting samtidigt. För det jag inte har, aldrig kommer att få, har och alltid kommer bära med mig. Livet är över innan det ens har börjat med min pissiga inställning. Hade allt gått som jag velat hade jag nyss g...

Presentation


För att skriva i en blogg som folk läser suger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards