Alla inlägg under april 2012

Av somlivet - 26 april 2012 12:24

Tillbaka till verkligheten från Egypten!

Fint land, men det kändes verkligen som att man utnytjade befolkningen genom att bara vara där. Som gäst fick man inte lyfta ett finger medan de som nästan kändes som slavar fick bära min solmadrass åt mig. Mycket olustigt.

Nog om det!

Kom tillbaka till ett Sverige i dimma och moln. Halvkul. Läste min mail; 2 IG-varningar, och dog. Aldrig blivit IG-varnad förut! Högst betyg i allt sen alltid! Ligger efter i för mycket. Paniken. Räknade alla uppgifter som jag borde lämnat in; 16. Fuck fuck fuck. Skalade bort en på en gång men kom på en ny. Dubbelfuck. Skriver nu PA-rapport. Än så länge är den inte försenad, men den kommer bli. Fredag är sista inläningsdagen och jag är inte halvvägs. Horliv.

Timmarna springer iväg och jag trampar på mina minuter. Känslan av att ha hamnat efter i hela livet är otroligt påträngande och här sitter jag och bloggar. Hycklare.


Jag ska glömma och gå vidare.

Hur många gånger ska man behöva lova det?

Av somlivet - 15 april 2012 21:19

Mitt. Allas. Allt.

Känslan

Av somlivet - 15 april 2012 20:56

Jag har vänt spelet. Mår lika bra som jag alltid gör när jag varit därborta i det fina lilla röda timmerstallet med stjärnor i taket. Solen sken och jag fanns för 1200 år sedan. Spanade i skogen efter de som jagade mig, vi hade sprungit ifrån dem. Allt som ville ont var borta och vi sprang längs med sjön som sakta tinar fram. Trots att den inte är hel kan den glittra ändå - det ska jag också göra, det gör jag redan. Tänk om jag skulle skriva en bok om varelser som glittrar? Älskad av alla under 15 år, även de som inte vill erkänna det.

Har satt på mig min skärm av lycka. Jag är fri från stress, press och dumma tankar. Allt är fint, till och med idioterna som kör för fort. Fan vad ni idioter är fina här uppifrån. Ni är nog det finaste jag vet!

Hade ett sammanbrott igår, men det var nog nödvändigt. Dagen har ömsat skinn och det gnistrar. Idag är jag inte ensam för jag fick göra det jag lever för. Fy vad oförskämt bra jag mår!


Ska flyga imorgon. Skiträdd! Jag har inga vingar och mina ben är ganska tunga, så jag har ingen aning om hur jag ska ta mig upp i luften och sen lyckas hålla mig kvar! Har folk verkligen lyckats med det förut?! Tror att ni ljuger. Att något så tungt som ett flygplan ska kunna hålla sig i luften och FLYGA dessutom är säkert inget annat en ännu en konspirationsteori. Älskar sådana, men hatar flyg. GAH!

Lägger därför lappen bakom fotot. Om du ser det här hade jag alltså rätt om flygen! Jävla myt.

Massor med kramar för att livet alltid löser sig på något vis!

Av somlivet - 1 april 2012 23:36

förvandlas till en tiger med röda ränder.

dålig vecka. inte nog med att alla åker iväg så att jag som inte klarar mig utan folk i mer än en dag hamnar i en tjock grötig dimma, utan jag får också axla rollen som den jobbiga. ständigt. pallar inte det. är arg på dig, eller ja, så arg som jag kan bli fast att det tar emot. så nu är jag bitchen också.

men hur jävla svårt kan det vara att skicka ett jävla sms någon gång ibland? jag är vampyren och solljuset, mutanten och motgiftet, zombien och bazookan, eld och vatten. varför är det jag som får spela forever alone ringaren i notre dame varje dag? tyst överenskommelse. vi vet att jag kommer höra av mig. vänta. pling. jag är tillbaka. förlust.

du är mindre än mina tre lama musketörer, mindre än han jag inte ville sluta tala med men mer än allt tillsammans. jag lider. oönskad. alla har åkt, jag är kvar. jävla dimma


kan du se tigern? kommer tillbaka sakta med några ränder i taget, samlar inte på regnvatten, tårarna måste ransoneras.

pling

käften

nu duger jag

svarade ingen annan?

ansträngt

hej hej

men svara inte då

pling

käften. allt är ändå inövade rutiner - en show man spelat för många gånger och börja lessna på.

men vad händer med de shower ingen vill spela?

de blir tigrar eller byter rubrik.

vad heter jag?

du får sista ordet, kanske gör jag något viktigare nu.

Presentation


För att skriva i en blogg som folk läser suger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards