Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Fancy Framtiden

Av somlivet - 7 augusti 2012 00:25

Livet flyter och förutom stora hemligheter delade på fyllan är intet nytt på västfronten. Eller jo, alla ska åka iväg till den fancy framtiden och lämna mig i baktiden med rutiner och inrutat tänkande, och tydligen har jag en dejt den här veckan. Lycka till Mig med tanke på att jag ofta degraderar folk till vän om jag känner mig överlägsen på något vis. Inte för att jag vill, men för att min inre bitch som inte vill ha ett förhållande bestämmer det. Om vi adderar en eventuell obesvarad crush som är helt åt skogen illa, men ändå i bakhuvudet, har vi utgångsläget. Redan nu har jag alltså bestämt mig för att det här är en dålig idé, och just därför har jag börjat läsa Olof Röhlanders bok: "Det blir alltid som man tänkt sig" som handlar om hur man bygger upp mental styrka och styr sitt eget liv. Utmärkt! Hoppas han bara kan svara på mitt flerfärgade (ordvits) och svart-vita problem.. tveksamt, men hans foto för boken var så snyggt redigerat att jag måste ge snubben en chans. Lite ljug, han var lite för blank i ansiktet, men vad fan - man kan inte få allt uppenbarligen.


Övar på frisyrer lite sent på kvällen. Bra distraktionsmedel och förberedelse inför fruktsalladen med framtidsresarna imorgon. VEM KOMMER IN I UMEÅ EFTER ATT HA VARIT NR.54 I DEN FÖRBANNADE SOCIONOMSKÖN?! Bara hon som är den enda jag kan prata obesvärat med såklart.

Måste tvätta håret också. Sista intrycket varar längst! I det här fallet kanske i 20år. Då är jag 39. trettionio gamla år och halvvägs till åttio som är ett kortare ord och därmed närmare gammeldöden.


Borde maila min kusin.

Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av somlivet - 31 oktober 2015 00:20

Älskade människa. Lappen du lämnat bakom fotot innan vi åkte till Egypten satt kvar när jag rotade runt bland gamla saker, och här är du igen. Jag hade glömt bort bloggen som en gång var din enda ventilering. Efter år av självhat, bottenlöst fallan...

Av somlivet - 23 september 2012 01:29

Om alla bara står stilla en sekund så kan jag börja reda ut det här! Snälla?  Den där lilla skarpa saken ser extremt mysig ut i jämförelse med kaoset som råder inuti. Det river med wolverine-klor. Efter att besökt studieyrkesvägledaren kändes allt ...

Av somlivet - 12 september 2012 23:56

Jäkla bergochdalbana. Idag mår man toppen. Behöver nog bara komma ut och vara bland folk för att jag ska slå om till himlaläge. Känns skönt. Fick prata med le beste friendo också och allt ordnar sig tror jag. Eller så är det bara jag som känner ett b...

Av somlivet - 9 september 2012 01:27

Jag vet inte om jag blivit mer elak, oberäknerlig och jävlig allteftersom världen öppnar sig framför mina ögon eller om jag alltid varit såhär hemsk och jag bara inte föstått det. Ni vet när man går runt och är så glad så att det lika gärna skulle ku...

Av somlivet - 21 augusti 2012 00:14

Panikångest - för vaddå? Ingenting och allting samtidigt. För det jag inte har, aldrig kommer att få, har och alltid kommer bära med mig. Livet är över innan det ens har börjat med min pissiga inställning. Hade allt gått som jag velat hade jag nyss g...

Presentation


För att skriva i en blogg som folk läser suger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards